torsdag 8 augusti 2013

Rivstart

Mitt jobb är ingen lek. Jag började i tisdags förra veckan. Jobbar/t varje dag fram till fredag denna vecka, då har jag bara varit ledig en dag (måndags). Har en ledig helg nu att se fram emot och sen en lugnare vecka nästa vecka.

Jobbar jag kväll och sedan dag dan efter så kommer jag hem helt uppjagad efter en stressig kväll, där man kanske har fått sitta på rast en halvtimma, (om man har tur) och ska försöka sova. I bästa fall så somnar man vid elva, går upp sen kl kvart i sex och sminkar sig och drar till jobbet. Väl på jobbet äter jag frukost framför datorn samtidigt som jag läser på alla patienterna. Jobbar fram till lunch och får knappt nån matro vid lunchen heller.. då är det kanske nån patient som kommer tillbaka från operation, en ny som kommer in, nån som har ont etc... Slutar runt halv fyra, kommer hem och vill umgås med Leon och Johan eftersom man varit borta i ett dygn cirka.. Hur ska man hinna med allt? Jag vill träna när jag kommer hem, men jag orkar inte. Vill bara vila för att jag jobbat så mkt. Jobbar jag kväll, går jag ibland också upp och tar hand om Leon tidigt på morgonen... för att jag vill umgås med mitt barn och för att Johan också ska få vila lite. Inte så konstigt att man är trött hela tiden?
Jag vill också umgås med mina vänner, jag vill ta hand om mig själv, min familj och hemmet.

Jag älskar mitt jobb och jag är jävligt bra på det.. men nu ser jag bara fram emot att få byta till bemanningen. Kommer att börja som timanställd där, vilket innebär att jag kan jobba 80% och få ut samma lön som jag får ut nu i månaden när jag sliter som ett djur. Jag trivs jättebra på ortopeden, älskar mina kollegor... men nånstans måste man prioritera.. och nu finns de för mycket som talar för att byta jobb...

Jag hoppas att det blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar