torsdag 12 mars 2015

Tapetsering

Phu. Förlåt för dålig uppdatering men jag har verkligen haft fullt upp. Johan har varit i alperna med sin bror och sin pappa i 5 dagar. Under tiden så fick jag hjälp av mamma (för jag fick den brighta idén att tapetsera om i vårt nya sovrum medan Johan var borta) att lära mig tapetsering. Aldrig gjort förut men vafan, det kan väl inte vara så svårt?! :D gjorde allt underjobb med slipning och spackling ena dagen medan leon var hos farmor. Andra dagen åkte jag dit med leon efter jobbet och slipade det som spacklats för allt jag var värd medan leon satt och kollade ipaden. Haha. Har lärt mig hur man tar ut mollyplugg ur en vägg också, ja ni hör ju är man superwoman or what? I tisdags hämtade Evelina på dagis och jag och mamma åkte dit och började tapetsera en vägg.

Idag kom Johan dit och han blev jätteglad! Det hade ju varit sååå mkt roligare om allt var klart tills han kom hem, men jag hann inte. Är helt slut. På lördag ska jag göra klart :)

Det blir vita tapeter på alla väggar utom den som sängen stå mot. Den blir lite som vita plankor. Kolla bilden. Kommer bli skitbra när det blir klart! Så himla kul att göra själv också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar