torsdag 20 oktober 2011

Nära på att svimma

Haha fy fan vilken dag. Hade ögonop imorse. Börjar med att kirurgen tror hon har linser på sig så hon gräver och gräver i sina egna ögon och upptäcker sedan att hon inte alls hade några linser. Efter det är allt färdigt och patienten ska opereras. Lasern strular och den går inte att starta. Vi försöker hundra ggr.
- Nähäpp, då får d bli skalpellen! Okej... Det blöder och blöder.. Med lasern blöder det typ ingenting. Helt plötsligt känner jag mig yr och kallsvettig, mår illa som fan.. Det känns som jag ska kräkas.. Eftersom jag svimmat förut känner jag igen symtomen.. Sätter mig ner och säger till att jag inte mår bra. Kirurgen ba: lägg dig ner på golvet. Jag gör som hon säger och ligger där med benen i luften och viftar med fötterna. Den andra syrran kommer in och avlöser mig och jag får gå och lägga mig och vila.
Fattar inte alls vad som hände.. Sen när tycker jag att blod är äckligt?? Efter allt lugnat ner sig och patienten var färdig så sa kirurgen: kommer till jobbet, gräver i ögonen, inga linser. Ska börja med lasern, ingen laser och sen helt plötsligt, ingen syster.. Oyoyoy!
Hahahaha... Allt det här hände och patienten märkte INGENTING.. D e proffsigt eller hur???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar