lördag 24 april 2010

Åh Heeeeeeeeeeej alla glada!

What up freaks?! Jag e helt död. Inatt fick man inte sova en blund. På stationen får man en "lucka" läs: rum, som man får sova i om det inte skulle vara några larm. Började vid fem på kvällen och det drog igång på en gång. Kom tillbaka, hann precis käka, sen iväg igen. Försökte sova mellan larmen, men misslyckades totalt. Det var bara att kasta sig upp ur sängen, på med kläderna och springa ner till bilen samtidigt som man knäppte brallorna. Upptäckte att jag såg lite rolig ut i håret sen på sjukan, haha.

Får rapport om ett dåligt barn. De frågar mig med allvar i blicken: Har du sett ett dött barn ngn gång? Nej, sa jag. Sedan diskuterade dem hur de skulle göra med mig också om det nu skulle vara så att barnet höll på att dö. Jag har ju ingen aning om hur jag skulle reagera. Har bara sett en död människa i verkligheten en gång och det var min farmor när jag var 13. Ambivalenta känslor bubblar upp, man vill ju sina patienter väl, samtidigt som man vill lära sig saker och utvecklas. Jag skulle bara vilja se en död patient så har man det avklarat sen. Känns sjukt.



Det var en sjuk känsla i ambulansen påväg till barnet. Jag bara satt där och önskade att barnet mådde bra. Bad en liten bön inombords. När vi kommer fram, var barnet friskt och de på larmcentralen hade gett en helt galet fel rapport. Jag kände mig lättad.

Det är i varje fall hur kul som helst med ambulansen. Varierande. Har varit jätteroligt, lärt mig väldigt mycket på bara fem pass.

Imorgon ska jag å Johan fira halvåret! Ska bli så hiiimla mysigt. Först sturebadet där ja får en ansiktsbehandling, sen ska vi käka på restaurang och sen blir det THE LAST BOUNCE i Globen. Sjuuukt trevlig dag som väntar imorgon. Det förtjänar jag!!

Puss allihopa.

1 kommentar: