torsdag 29 oktober 2009

Muppar

Gud vad mycket muppar det finns överallt, va e d för fel?

Kommer springades till tåget, ska sätta mig ner, aptrött efter skolan och vill bara plugga in hörlurarna i örat å säga godnatt ett par minuter när en tant kommenterar mina skor och tycker att de e fina. Javisst jättegulligt. Tack säger jag och vill återgå till mitt. Nej då ska hon börja prata om sitt jobb, att man inte alltid ska lyssna på mamma, att vallentuna e bra, att det är kul att sticka vantar å bla bla bla. Jag nickade artigt och till slut fattade hon att jag inte va på prathumör.

Sen idag när ja går på samma tåg så är en av vallentunas riksmuppar på tåget. Han e sjukt märklig, för varenda gång han är på tåget och har satt sig, så ställer han sig upp och byter plats. Sedan byter han vagn efter ett par stationer. Det här gör han varenda gång.
Det här betyder ju att jag bor i den mupprikaste kommunen i landet... å ja antar att ja hör hemma här.

Ni måste ha träffat den där mupptanten som springer omkring på stureplan? Hon som har en lila mössa och ett paraply. Sedan plötsligt när man inte vet ordet av poppar hon upp bakom en, som gubben i lådan, å skriker sjukt högt att man håller på å få en hjärtinfarkt. Hon e riktigt läskig. Jag ska skrika tillbaka nästa gång. Med en megafon ja har gömt under kappan. Undra va hon skulle göra då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar