onsdag 10 oktober 2012

Filosofi

Idag var vi ju och hälsade på Bayan och Marie och lilla nyfödda Nicolas. Så himla söt och liten. Sjukt att Leon också var sådär liten, känns jättelängesen men det är ju bara två månader sedan. Det går fort samtidigt som det känns som en evighet sedan vi var på BB. Det är iallafall fantastiskt att vara mamma. Leon är världens finaste unge (alla mammor säger väl det om sina barn). Sjukt egentligen att jag är mamma. Det är märkligt att tänka på ibland. Jag har ett barn. Det sjuka är att så mycket förändras efter att man fått det lilla knytet. Många saker som man innan tyckte var dö-viktigt är inte alls lika viktigt nu. Det enda viktiga är att Leon mår bra och är lycklig. Som mamma kommer jag alltid att göra allt för att han ska må bra. Det är rätt häfigt egentligen.

Min pappa var också här idag och hälsade på. Vi käkade lunch och snackade skit. Funderar alltid en massa när han varit här.. Som de flesta vet så har ju mina föräldrar varit skilda hela mitt liv så kontakten med pappa har inte alltid varit den bästa och det finns en rad olika anledningar till det som jag inte tänker gå in på här. Det är roligt att han hälsar på nu ibland iallafall och jag är glad för det. Jag har tyvärr ingen kontakt alls med mina småsyskon längre.. (Har en lill-brorsa och en lill-syrra på pappas sida för er som inte visste det) och jag är ibland jätteledsen för det och tycker att det är skittråkigt. Jag önskar att det inte var så.

Slutfilosoferat för ikväll.

Imorgon blir det en tripp till Vallentuna för att hälsa på Elina och Vilja. Vi ska ut och promenixa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar