söndag 23 augusti 2015

Fooood

Alltså jag älskar mat.. men det var väl ingen nyhet? Åt carpaccio idag och sen en kantarellpasta, såååå gott.
Träffade en annan mamma ute idag. Jag frågade hur gammalt hennes barn var. Hon svarade 11 månader. Det var första gången hon var ute sedan hennes barn kom. Sen frågade hon mig. 1,5 månad sa jag.. reflekterade lite efter det. Jag är stolt över mig själv att jag ändå vill ut och träffa folk och bara vara jag och inte mamma för en kväll. Jag tycker det är så bra att Johan kan ta hand om Julie själv en stund fastän hon är så liten. Jag vill att hon ska känna sig lika trygg med honom som med mig. Men vad jag förstått så är det många mammor som inte ens skulle tänka tanken att göra så som jag gjort ikväll. Gå ut och ha lite kul. Men vet ni vad, det är inget fel med det alls! Självklart längtar man hem. Jag kände mig helt konstig idag.. typ som man aldrig hade varit ute förr. Men nu ska jag hem och krama mina älsklingar som ligger hemma och sover.

Har haft superkul. Frågade även Hanna om hon ville bli gudmor till Julie och hon blev jätteglad :)

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar