lördag 23 april 2016

Fotbollstårta

Blev ombedd att göra en fotbollstårta till en väns son som fyller 6 och har kalas idag. Såhär blev den!
Förbannar mig dock varje gång jag håller på med sockerpasta, blir så sjukt arg när den spricker och inte gör som jag vill. Gjorde till och med egen den här gången för första gången. Det var inte så svårt.. men den smakar typ bara florsocker fastän jag smaksatte med vaniljessens. Nästa projekt blir att göra mashmallowfondant istället.. verkar godare tycker jag. Skulle även färga pastan med svart färg men alltså... den blev ju bara grå och använde massvis med färg... så det fick bli gråa rutor men va fanken, tycker det blev väldigt fint ändå!

Innehållet är sockerkaka, chokladmousse, hallonsylt och grädde.
Nu ska vi åka en sväng till mormor, är trött på att sitta inne så vi åker ut på landet istället. 

Ha en fin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar