onsdag 22 december 2010

SoEllen

Innan tentan satt alla och berättade att de drömt mardrömmar om tentan, att de inte klarade den. Om man flunkar så får man ta emot broschen i kyrkan, men sen lämna tillbaks den efter ceremonin och därefter få tillbaks den när man skrivit om tentan efter examensdatumet. Hur sjukt e inte d? Puckade skola som inte har ett omtentamenstillfälle innan 21 jan... Suck. Iaf så berättade alla om sina drömmar och jag drömde såklart inte om tentan. Jag drömmer såklart om en minigris som hanna köpt som hon har i ett mörkblått pennskrin. Det här fick mig att tänka på soellen. SoEllen var en gris som min mamma fick för sig att köpa till min moster när hon fyllde femtio. Hon hade sagt nån gång i förbifaryten att d skulle va ballt att ha en minigris.

Sagt och gjort, jag mamma och tess åker till en bondgård i brottby där d skulle finnas en minoigris. Bonden lägger ner grisen i en låda och spikar igen. Mamma täcker för baksätet med sopsäckar och jag sitter bredvid den stackars vettskrämda grisen och kliar den i huvet. Påväg till moster har grisen skitit jättemkt och d verkligen stinker i hela bilen. Kmr fram och moster blir väldigt förvånad men ändå rätt glad. MEN efter några mån växer minigrisen till en riktigt stor gris och d visade sig verkligen att vi köpt grisen i säcken. SoEllen bodde hos moster ganska länge och bökade upp halva deras trädgård som förvandlades till en enda stor lerhög. Hahahha det här e en sån sjuk historia och alla garvade högt när jag berättade den....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar