lördag 9 augusti 2014

Frukost

God morgon. Ny dag, nya krafter. Jag har liksom en hatkärlek för mitt jobb. Jag älskar det när allt flyter på och när man känner att man har tid för sina patienter. Då är det jätteroligt. Jag hatar det när det var som igår.. typ som ett jäkla u-land när det saknas material och personal. Jag är så himla trött på att vara trött.. förstår ni? Har bara jobbat i en vecka liksom så hur ska det sluta? Blir förhoppningsvis bättre när hela personalstyrkan kommer tillbaka från semestern. Som tur är har jag inte lagt 100% för jag skulle inte orka det som det ser ut just nu. Jag förstår inte hur de som jobbar inom landstinget gör? De jobbar liksom dygnet runt och bor på jobbet.. för vadå? Tillfredsställelse att hjälpa andra människor för en pisslön. Jag är väldigt glad att jag bytte till bemanningen, jätteglad. Dock kommer jag kanske jobba nåt år till men sedan måste jag försöka fixa nåt annat för jag orkar seriöst inte.. och om jag inte orkar,  hur ska Agda 57 orka? Jag vill ha krafter kvar och leka med mitt barn när jag kommer hem från jobbet.

Håller tummarna att jag får äta lunch och kissa idag.
Ser fram emot ikv då vi ska grilla.
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar