måndag 1 december 2014

Fått tid för CUB och RUL

Ja, ni hör ju.. man måste lära sig en hel del förkortningar när man ska bli förälder. BM, BIM, BP, CUB, RUL och tuuuusentals fler..

CUB är iaf ett blodprov och ett ultraljud man gör för att se om fostret kan ha sannolikheten att drabbas av en viss typ av kromosomförändringar. Fick tid för ultraljud imorgon (fick hem brevet idag) men det är ju inte direkt så att man har ett jobb att sköta? Så får se om jag måste boka om tiden eller hur jag ska göra... Jag vill ju såklart göra det imorrn för då får man ju se den lilla prveln! =D

RUL är rutinultraljudet man gör mellan typ v17-20. Då kan man ta reda på vad det blir för kön.. nyfiken i en strut så ska vi göra det denna gången också.. jag kan inte hålla mig! Tycker det är så roligt att få veta. Jag tror att det kommer bli en kille till. Me and my boyz liksom ;)

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar