måndag 30 augusti 2010

Morzning korzning

En liten sum-up av helgen:

Det var sjukt kul i Fäskebouda. (Säger det hela tiden med skånsk dialekt, varför vet jag inte men det hela blir lite roligare då). Vi hade fem-kamp och undra vilket lag som vann? SJälvklart mitt. Ingen skräll direkt. Sen åt jag typ hur mkt kräftor som helst, hade väntat hela dan på att få sörpla i mig dem och det slutade med att jag åt för mkt och mådde illa.. som vanligt. Inte heller det nånting nytt.
Men det va iaf skittrevligt. Sen drog jag och ansjovisen hem och fixade allt hemma så nu är allt i sin ordning här hemma. Ska ha inflyttnings/halloweenfest i höst, så håll utkik och boka inte upp er alltför mkt på helgerna. Då får ni stryk.. av mig.. och det vill man oftast inte.

Idag har jag varit å övat trauma på en docka. Han hette anders och hade en pneumothorax. Stackarn.. han måste verkligen känna sig utnyttjad, alla bara kladdar på hnm hela tiden.

Nu ska jag plugga lite, sen ska jag laga fäskegryta åt min man. Det kmr han nog gilla minsann.

Juste! SKulle cykla med varorna jag köpt och tappade purjon mitt på gatan. - Neeeej, skrek jag i all min förtvivlan.. alla tittade på mig när jag stannade cykeln.. gick tillbaka och hämtade min kära purjo. Sen cyklade jag det fortaste jag kunde.

Ciao ciao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar