onsdag 31 augusti 2011

Panerad torsk

Fan. Tänkte pröva att panera en torskfilé idag. För det första trodde ju då jag att filéer inte skulle ha några ben? Tji fick jag. Ben i hela truten fick jag. Och paneringen smakade balle.. försökte spejsa till det med lite vitlök och steka i ordentligt med smör och inte blev det godare för det. Typiskt. Prova inte panering hemma, d blir inte bra. Åt inte ens upp allt och det var två små ynka filéer...dessutom kunde jag inte sluta tänka på en sak som stod i tidningen häromdan. Det stod att en gubbe hade ätit torsk och sen någon vecka efter hade det börjat krypa larver ur hans nacke (WTF?!) eftersom det kan finnas larvägg i torsken. Nää.. så det får bli knäckebröd till middag istället.
Fan.. jag suger verkligen på att laga mat ibland... Allt Jovis lagar blir asgott.. det e orättvist!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar