torsdag 27 december 2012

Phi phi

Nämen tjänare tjänare!

Igår åkte jag och Jovis på utflykt till Phi Phi islands helt själva. Andrea var barnvakt med Doyle som sidekick. Vi gick upp jättetidigt och väntade på vår taxidrivermans friend som skulle komma och hämta oss halv åtta. Men iiingen taxidriverman nånstans.. så tjugo i fick vi nog och kutade nerför backen. Färjan gick liksom kl åtta. Vi tog en tuktuk och racade till färjan och hann precis med. TUVR!

Resan tog dock en och en halvtimma.. de sa det skulle ta en timma, man kan aldrig lita på thai-tid alltså...

Väl framme tog vi en najs frulle på en restaurang och sedan tog vi en longtailboat och åkte till en strand som hette...waaait for it... LONG BEACH! Så himla otippat! (Stranden vi bor på på Koh lanta heter också Long beach.. hehe)

Vi solade och snorklade och hade det bra.. men tiden går fort när man har roligt så det tog inte lång stund innan vi var tvungna att ta färjan tillbaka.

Little Leon hade haft superskoj med faster Andrea, han hade bajat massvis, spytt på henne och kissat på henne två ggr. Sounds like fun to me! =D

Idag åkte Doyle och Andrea till Phuket och sedan skulle de vidare till Patong för mer shopping. Vi saknar dem redan!!

Puss puss

1. Ser supermysigt ut. Här smälter snön, blaskigt nyår med regn kan vi se fram emot. Carolina o Family bjuder mig på canard = anka imorgon. Jag blir hämtad o avsläppt. Måste hem innan tolv för vovvarnas skull. Kram till er alla tre. Och GOTT NYTT ÅR! Mum