fredag 16 maj 2014

Kattungar

Varit och hälsat på hos Monkans grannar idag. De har kattungar som är nio veckor gamla. Hur söta?! Älskar katter men Jovis är ju allergisk så det blir ingen.. Hade en katt när jag gick på gymnasiet som var kritvit med ett blått och ett brunt öga. Hon hette Noblesse och var nog den mest tillgivna katten man kan hitta. Jag älskade henne så mycket, hon sov på mitt bröst om nätterna och hundarna slickade henne i örat. En dag knackade min granne på dörren. De sa att det låg en katt vid sidan om bilvägen. Jag kastade på mig mina skor och sprang dit och hittade henne ligga där... Blodig om nosen och livlös, annars inte en skråma någonstans. Jag tog upp henne och desperat åkte vi till vetrinären, men det var för sent... Hon var redan död...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar