tisdag 15 mars 2016

Babymonitor

Vi köpte en begagnad babymonitor innan vi åkte till Thailand, kvällen innan faktiskt. När vi kom fram så visade det sig att den inte fungerade som den skulle.. den var igång max 10 min och sen dog den. Jag hörde av mig till tjejen som vi köpt den av och hon sa att det inte var något hon kände till. Hon sa även att vi skulle kunna få lämna tillbaka den när vi kom hem alternativt köpa nya batterier. Nu när vi kom hem så hörde vi av oss till henne och sa att vi ville lämna tillbaka den. Syftet med babymonitorn var att använda den på resan, vilket vi nu inte kunnat göra. Vi lämnade babymonitorn på hennes arbete. Då tänker man att hon borde swisha tillbaka pengarna eller hur? Men nej, det gör hon inte, börjar (NU) att argumentera för varför hon inte ska ge tillbaks våra pengar osv.. nu efter att hon fått tillbaka den? Jättekonstigt, då kunde hon ju sagt det innan att "tyvärr men köplagen gäller så det är ingen idé att ni lämnar tillbaka den..." så nu sitter hon på både babymonitorn och våra pengar.. suck. Man undrar ju hur folk är funtade i den här världen ibland...
Hade det varit jag hade jag bara: "men gud oj funkar den inte, vad tråkigt, ja självklart får ni lämna tillbaka den", fixat nya batterier och sedan sålt den till någon annan när den fungerade igen. Svårt? Inte ett dugg svårt om ni frågar mig.

3 kommentarer:

  1. Eh... Va?? Ni måste ju få tillbaka monitorn om ni inte får några pengar. Polisanmäl och skriv ner henne som säljare på Blocket.

    SvaraRadera
  2. Ja.. vi fr se vad som händer härnäst. Dock ej blocket.

    SvaraRadera
  3. Håller med Lollo! Vilket retard!

    SvaraRadera