lördag 19 mars 2016

Förstoppad 8 månaders

Hallo där. 


Som ni kanske vet har min dotter haft hård mage sedan vi började med smakportioner. Så hård att man fått ge lavemang ibland och hjälpa henne att få ut det. Så himla frustrerande för hon får ont av detta. Både i magen och i rumpan. Men! Jag tror jag har hittat lösningen, ääääntligen, på vårt problem. Jag har provat ALLT, men inget har fungerat! Då menar jag alla slags puréer, olja i välling/mat, magmassage, byta ersättning, sluta ge mat som stoppar, laktulos osv, osv.
Bvc säger endast att det är omogna tarmar och kommer inte med några fler handfasta tips så det är ju också frustrerande.

Här ska ni höra.
Nr: 1. Jag har gjort egen plommonpuré med päron i. Superenkelt: lägg plommonen i blöt över natten. Häll bort vattnet på morgonen, mixa i en skål och sedan mixa ner ett päron (med skal på). Så himla god puré!

Nr: 2. Flummigt kanske, men läste på en sida på ett föräldraforum om zonterapi. Tydligen sitter magen under fotsulorna och massage där skulle tydligen vara susen. Jag brukar massera henne under fotsulorna varje gång jag byter blöja.

Nr: 3. Bytt till hälften fullkornsvälling i vällingen hon får på kvällen.

Om det är någon enskild grej som endast funkar vet jag ej, men just nu så kan hon poopa 2 ggr per dag och glad är jag för det så jag fortsätter med mitt vinnande koncept!

Prova! Kanske funkar för er :)

1 kommentar: