lördag 19 mars 2016

Flexitarian

Insåg just att det varit lite mycket bajsprat här på bloggen på sistone, ursäkta! Men när ni blir föräldrar så kommer det också att bli rätt så naturligt att prata om.. ovanpå det är ju jag även sjuksköterska så poo är liksom en stor del av min vardag (i vanliga fall när jag jobbar). Hahaha.

Nu till min nya grej: jag ska bli flexitarian. Alltså jag blev inspirerad av vår granne Anna i Thailand nu när vi var där. Hon var dock vegetarian. Egentligen skulle jag typ vilja ha den starka viljan att bli vegetarian eftersom det finns så många fördelar. Ekonomiskt, ekologiskt samt hälsofördelar.. men var börjar man? Jag kan inte en enda vegetarisk rätt så jag tänker såhär att jag ska bli flexitarian. Det betyder att man äter lite mindre kött än man gör i dagsläget. Jag har redan slutat med skinkan på mackan och bytt ut några rätter med kött mot kyckling och fisk. Om jag köper kött så kommer jag att sikta på att köpa så närproducerat och ekologiskt som möjligt. 

Ikväll blir det rotfrukter i ugn med grillad lax. Mums. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar