torsdag 24 mars 2016

Mitt nya liv

Hallo på er. Hoppas det är bra med er.

Igår såg jag och Johan en dokumentär på Netflix som heter Food matters. Har ni inte sett den så gör det. Sjukt intressant om hur samhället bara litar på vad läkare säger snarare än att ändra sina kostvanor för att få hälsa. Läkare läser knappt någonting om kost under utbildningen och ordinerar mest läkemedel, ofta i onödan. Läkemedelsindustrin styr samhället för att tjäna pengar och de tjänar pengar på folks ohälsa.. var en ögonöppnare för mig. Det fanns även en läkare där som går mot strömmen och hävdade att C - vitamin är en av de vitaminer som kan bota cancer. Det finns studier på detta men dessa studier är inte välkomna i det största medicinska biblioteket i amerika... det säger ganska mycket! Se den!

Jag gick loss på rawpowder.se och beställde hem acaipulver, ingefära, gojibär och spirulinapulver. Nu ska vi äta riktig näringsrik mat här i familjen :)
Mår illa när jag tänker på all processad och besprutad mat..

Bildkälla: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/be/e8/c6/bee8c6237ab5a302adf221e6d71b5b11.jpg

Min frukost idag:
Ekologisk A-fil med banan, äpple, blåbärspulver, pumpafrön, linfrön, dadlar, cashewnötter.
Jättegott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar