onsdag 9 december 2009

Irriterande


Det finns nog inget som är mer irriterande än svenskar på morgonen på väg till jobbet.
De springer runt som yra höns och skiter i om de typ springer omkull nån som bryter benet!
Imorse på tåget så kommer det först en ful jävla tonåring och typ kastar sig ner brevid mig och börjar joxa med alltmöjligt. Ipoden, kalendern, böcker, gud vet vad, och stöter till mig x-antal ggr... Jag såg framför mig att jag tog ut de röda stora boxningshandskarna ur väskan, satte på mig de demonstrativt och knockade henne så hon tuppade av. Så jävla arg var jag..
Sen i tunnelbanan då?? Nä, det är ju inte bättre där. Folk bara flockas på perrongerna och när tuben inkommer till plattformen är det redan asmycket folk i vagnarna, nä då ska alla andra pressa in sig själva så att man står med millimeters avstånd från varandra om ens det! Och väskorna man får upptryckta i nyllet, mysigt!

-Hur har din morgon varit då?
- Jo, asså jag har sniffat i en armhåla hela vägen hit och är typ helt intoxifierad av svettlukt, men annars är det kanon!


Ska man stå sådär nära folk på tunnelbanan kan ni väl iaf tvätta er?? Hur svårt är det att ha god hygien? Ni luktar verkligen skit, raka er, tvätta håret/duscha och borsta tänderna, ska det vara så jävla svårt?????

2 kommentarer: