tisdag 15 december 2009

Kollektivtrafiken



Nu måste ja klaga på alla dumma idioter som åker kommunalt igen.
Okej, vi har roslagsbanan, man sitter själv längst in vid fönstret i en sån där fyrsits, ni vet som finns på tunnelbanan.
Då kommer det en riktigt stor man, ja menar riiiktigt stooor man, och ska sätta sig i min fyrsits har han bestämt. Vart tror ni att han sätter sig? Jo, precis mittemot, där JAG har mina ben.
Asså vad är grejen med folk och sätta sig mittemot? Det finns inte så mkt plats för bådas ben faktiskt, då måste man sätta sig rak som en planka. Jag brukar alltid sätta mig mittemot fast längst ut. Fattar ni?
Sen började jag studera omgivningen och ALLA gör verkligen det.
E det inte skönare att få lite benutrymme?
Och ja, snön kom i år med och självklart var tågen försenade.
Akta er, det är sjukt jäkla halt ute! Håll fan på å köra över en gumma med rollator på vägen till frisören. Huvva!
P & K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar