tisdag 23 mars 2010

Fick nyss på posten

En kulturell hembygdsrundtur i Vallentuna

Vallentuna kulturnämnd bjuder in dig som under det senaste året flyttat till Vallentuna (Jag har bott i Vallentuna hela mitt liv) till en gratis guidad bussrundtur i Vallentuna kommun där fokus ligger på kommunens rika kulturhistoria.

Under rundturen besöker vi många sevärda platser och gör ett par stopp på färden med bland annat visning av Upplands största runhäll och kommunens medeltidskyrkor. (Jippi, kan knappt bärga mig!)

Kaffe, smörgåsar och hembakt bröd finns att köpa på Granby gård. Det går även bra att ta med sig egen matsäck. Vid dåligt väder sitter vi under tak. (Tur, tänkte precis på hur man ska göra om det regnar?!)

Observera att anmälan är bindande och deltagarantalet är begränsat. Anmäl dig därför snarast möjligt! (OMG ja måste skynda mig så platserna inte tar slut!!)

Varmt välkommen!

Tävling: Lägg upp en motivering om varför just DU ska få åka på den här enormt eftertraktade turen, så kan du vinna! Lycka till =)

2 kommentarer:

  1. Har aldrig varit i vallentuna, ser enormt skev ut i ansiktet så har jag aldrig känt att jag passar in där. i täby bor jag. hoppas jag får chansen att insupa bönder o mockor!!!

    SvaraRadera