onsdag 16 januari 2013

Dykutflykt

Hallååå!

Åh.. dagen har ju varit så jäkla bra!! Vi gick upp astidigt och lämnade Leon till våra grannar Carina och Anders. Blev hämtade av Bob från antigravity divers. Åkte sedan en long-tail-boat ut till deras dykbåt och sen brassade båten ut till Koh Ha. Väl framme vare bara att sätta på sig all utrustning och köra en giant stride ner i vattnet. (Giant stride är när man tar ett stort kliv från båten rakt ner i plurret). Jag hade inte övat på det med Emma sist vid refresh-dyket så jag darrade och var jättenervös. Vågorna skvalpade ordentligt och det är det som är mest obehagligt. Men jag gjorde det ändå och sedan kollade vi att alla var okej och sedan sjönk vi nedåt i djupet. Väl nere så försvann all rädsla och nervositet. Det var som jag aldrig hade gjort annat. Det är så jäkla fridfullt och vackret där nere att man glömmer allt annat. Vi dök in i en "chimney", typ grotta och såg massor med coola fiskar och växter. Det var bara jag och Johan och sen en dykinstruktör och en dive-masterlärling som dök runt. 50 min var vi nere. Sedan gick vi upp och väntade ett tag på båten och sen vare dags igen. Då dök vi in i en grotta och upp i en luftficka så alla tjabbade på varann där i luftfickan och sen dök vi ner igen. Vi var nere 50 min då med. Sikten var ungefär 20-25 meter. Sen åkte vi hem och i vanliga fall dyker man tre dyk, men idag blev det bara två, men det räckte gott och väl. Vi hade med oss en fotonisse som tog massa coola bilder som man fick köpa.

Leon hade haft det superbra och varit en supergullig bebis idag så allt hade gått jättebra =)
Snart ska vi iväg och äta middag hos Anders och Carina.






Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar