onsdag 30 januari 2013

Ny poolguy?!

Plötsligt när jag ligger och solar vid Monicas och Ulfs pool så hör jag en moped komma åkandes skitsnabbt uppför backen. På mopeden sitter en snubbe som ser ut som en riktig lufs om du frågar mig. Trasiga jeans, barbröstad med linnet på axeln och sen en cowboy-hatt som pricken över i:et..

Han parkar sin moppe och sen kommer han lufsandes till poolen, säger hej (på tyska), tar upp håven och börjar håva in en massa löv som kommit i poolen. Det sjuka är att jag inte sett den här snubben förut.. det brukar annars vara två andra thai-snubbar som alltid kommer och gör rent poolen.
Sen börjar han snacka en massa om poolen och ph-värde hit och dit och duschning innan och efter pool-badande. Tur att man kan lite tyska liksom, annars hade jag ju inte fattat nånting. Jag sa mest "Ja, ja, Ich verstehe." Han verkade typ brinna för sitt yrke verkligen. Jag frågade honom var de andra thai-snubbarna var och han sa att han var vikarie den här veckan.

Sen när han var klar sa han bara: "Und du! Vergessen Sie nicht, um zu schwimmen, wie Sie nie geschwommen, bevor habe, weil man nie wissen, wann Sie das nächste Mal schwimmen zu bekommen." Det betyder typ: Glöm inte att simma som du aldrig simmat förut, för man vet aldrig när man får simma nästa gång.

Ba: Jaha?! Hhahha så sjuk snubbe..
Sen drog han iväg på moppen med ett halmstrå mellan tänderna...
Jag lyckades iallafall ta några smygbilder på honom medan han rengjorde poolen...




1 kommentar: